loading...
هیت جوانان بیت الرقیه(س)
مداحـــــــــی
انا کلب الرقیه بازدید : 31 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (1)


اعمال ماه رجب
اين ماه ، ماه بسيار شريفى است ؛ به اين جهت كه : از ماههاى حرام مى باشد، از اوقات دعا مى باشد و حتى در زمان جاهليت به اين مطلب مشهور بوده و مردم آن زمان منتظر اين ماه بوده اند تا در آن دعا كنند. 
اين ماه ، ماه اميرالمؤ منين (عليه السلام ) مى باشد؛ شب اول آن يكى از چهار شبى است كه تاءكيد به زنده نگهداشتن آن به عبادت شده است . درباره روز نيمه آن آمده است كه محبوبترين روزها نزد خداوند بوده و زمان انجام عمل ((استفتاح )) است كه در ادامه به طور مفصل خواهد آمد. همچنين روز بيست و هفتم اين ماه ، مبعث حضرت رسول اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم ) مى باشد. روزى كه زمان ظهور رحمت خداوند است . چيزى كه از اول خلقت تا كنون مانند آن ديده نشده است . اين گوشه اى از فضايل اين ماه است . در اينجا مراقبت ها و آداب اين ماه را ذكر مى كنيم . 
1 - از مراقبت هاى مهم در اين ماه ، به ياد داشتن حديث ((ملك داعى )) مى باشد كه از پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) روايت شده است . پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم ) فرمود: ((خداى متعال در آسمان هفتم فرشته اى قرار داده است كه ((داعى )) گفته مى شود. هنگامى كه ماه رجب آمد، اين فرشته در هر شب از اين ماه تا صبح مى گويد: خوشا به حال تسبيح كنندگان خدا، خوشا به حال فرمانبرداران خدا. خداى متعال مى فرمايد: همنشين كسى هستم كه با من همنشينى كند. فرمانبردار كسى هستم كه فرمانبردارم باشد و بخشنده خواهان بخشايش هستم . ماه ، ماه من و بنده ، بنده من و رحمت ، رحمت من است . هر كسى در اين ماه مرا بخواند او را اجابت مى كنم و هر كس از من بخواهد به او مى دهم و هر كس از من هدايت بخواهد او را هدايت مى كنم . اين ماه را رشته اى بين خود و بندگانم قرار دادم كه هر كس آن را بگيرد به من مى رسد.)) 
2 - سزاوار است كه طالبان علم در اين ماه و ماههاى شعبان و رمضان عبادت را مقدم بر تحصيل علم نمايند؛ گر چه تحصيل علم نيز از برترين عبادتهاست . 
3 - شب اول اين ماه ، يكى از چهار شبى است كه شب زنده دارى در آن تاءكيد شده است . يكى از مراقبت ها اين است كه در هنگام ديدن ماه در شب اول ، دعايى كه روايت شده است را بخواند. 
4 - مستحب است كه در شب اول اين ماه ، بعد از نماز مغرب بيست ركعت نماز به جا آورده كه در هر ركعت سوره فاتحه و اخلاص را يك مرتبه خوانده و براى هر دو ركعتى ، يك سلام بدهد. 
نماز آسان ترى از پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم ) روايت شده است كه فرمود: كسى كه دو ركعت نماز در شب اول ماه رجب ، بعد از نماز عشا بخواند و در ركعت اول آن ، سوره فاتحه و الم نشرح را يك بار و اخلاص را سه بار و در ركعت دوم ، سوره فاتحه ، الم نشرح ، اخلاص و مهوذتين (ناس و فلق ) را هر كدام يك بار بخواند؛ سپس تشهد خوانده و سلام دهد. بعد از آن نيز سى بار ((لا اله الا اللّه )) گفته و سپس سى بار بر پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) صلوات بفرستد. گناهان گذشته او آمرزيده شده و او را مانند روزى كه از مادر متولد شده از گناهان بيرون مى برد.(نمازهاى مستحبى اين ماه در بخش نمازهاى مستحبى آمده است .) 
5 - سزاوار است كه در تمام اين ماه و ماه شعبان ، رمضان و تمام عمر، اهميت زيادى به دعا، جهت توفيق اخلاص داده و توجه به خداى متعال با نامهاى او مانند ((كريم العفو و مبدل السيئات بالحسنات )) و توسل به او به وسيله محمد و آل او (عليه السلام ) را زياد كند. 
6 - چنانچه شب اول ماه ، مصادف با شب جمعه بود، سزاوار است كه عمل ((ليلة الرغائب )) را انجام دهد. از پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم ) روايت شده است كه فرمودند: ((از اولين شب جمعه در ماه رجب غافل نشويد؛ زيرا شبى است كه فرشتگان آن را ((ليلة الرغائب )) مى نامد. اين نامگذارى به اين جهت است كه هنگامى كه يك سوم از شب گذشت ، هيچ فرشته اى در آسمان ها و زمين نمى ماند، مگر اين كه در كعبه و اطراف آن جمع مى شوند. 
آنگاه خداوند، به طور غير منتظره اى بر آنان وارد شده و مى فرمايد: اى فرشتگانم ! هر چه مى خواهيد از من درخواست كنيد. فرشتگان عرض مى كنند: حاجت ما اين است كه از روزه داران رجب درگذرى . خداوند مى فرمايد: اين كار را انجام دادم )). بهتر است كسى كه اين حديث را مى شنود، در اين شب ، زياد بر فرشتگان صلوات فرستاده تا تكليفى را كه آيه تحيت (نساء/آيه 86) به عهده ما گذاشته به اندازه توانايى انجام داده باشد. سپس رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) فرمودند: كسى كه روز پنج شنبه اول رجب را روزه گرفته و بين نماز مغرب و عشا دوازده ركعت نماز به جا آورده هر دو ركعت به يك سلام و در هر ركعتى سوره فاتحه يك بار، سوره قدر سه بار و سوره توحيد دوازده بار خوانده و هنگامى كه نماز تمام شد، هفتاد بار بر من (با اين الفاظ) صلوات بفرستد: اللهم صل على محمد النبى الامى و على آله سجده كرده و در سجده هفتاد بار بگويد: سبوح قدوس رب الملائكة و الروح سپس سر خود را بلند كرده و بگويد: رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انك انت العلى الاعظم . 
آنگاه بار ديگر به سجده رفته و در سجده همان چيزى را بگويد كه در سجده اول گفت ، سپس حاجت خود را از خدا بخواهد، ان شاء اللّه تعالى برآورده مى شود. رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) در ادامه فرمودند: قسم به كسى كه جانم در دست اوست ؛ هيچ بنده يا كنيزى - از بندگان و كنيزان خدا - اين نماز را به جا نمى آورد، مگر اين كه خداوند گناهان او را مى بخشد؛ گرچه گناهان او مثل كف دريا و به عدد شن و به وزن كوهها و به عدد برگهاى درختان باشد در روز قيامت هفتصد نفر از خويشان خود را كه همگى سزاوار آتش باشند را شفاعت مى كند و در شب اول قبر خداوند ثواب آن را به بهترين صورت ، با روى گشاده و خندان و زبان فصيح براى او مى فرستد و مى گويد: اى محبوب من ! مژده بده ؛ از هر سختى نجات پيدا كردى . مى پرسد: تو كيستى ؟رويى بهتر از رويى تو نديده و بويى به خوش بويى تو، به مشامم نرسيده . جواب مى دهد: اى محبوب من ! من ثواب آن نمازى هستم كه در فلان شب ، فلان منطقه ، فلان ماه و فلان سال به جا آوردى ؛ امشب آمده ام تا حقت را ادا كرده ، مونس تنهايى تو بوده و وحشت را از بين ببرم . زمانى كه در شيپور دميده شود، در عرصه قيامت بر سرت سايه افكنم و تو هرگز هيچ خيرى را از جانب مولايت از دست نخواهى داد. 
7 - از كارهاى مهم در روز اول ماه رجب ، روزه ، نماز حضرت سلمان دعا در اول آن با دعايى كه در اقبال سيد قدس سره روايت شده ، مى باشد. 
8 - از كارهاى مهم در اين ماه اين است كه در تمام ماه ، هزار بار بگويد: استغفر اللّه ذاالجلال و الاكرام من جميع الذنوب و الاثام شيخ صدوق (ره ) روايت كرده است : اگر كسى اين ذكر را در رجب ، هزار بار بگويد، خداوند متعال مى فرمايد: اگر گناهان شما را نبخشم ، پروردگار شما نيستم ، پروردگار شما نيستم ، پروردگار شما نيستم ! 
9 - مستحب است كه در تمام ماه رجب ، سوره توحيد را ده هزار بار و همچنين روايت شده است كه هزار بار بخواند. روايت شده است : ((كسى كه هزار بار آن را بخواند روز قيامت ، عمل هزار پيامبر و هزار فرشته را مى آورد و هيچكس نزديكتر از او به خدا نيست ؛ مگر كسى كه بيشتر از او آن را خوانده باشد و ثواب خواندن اين سوره در رجب ، چندين برابر است .)) 
10 - مستحب است كه در اين ماه كه هزار بار، خدا را تسبيح كند. در روايت آمده است كسى كه چنين عملى را انجام دهد، خداوند صد هزار عمل خوب براى او نوشته و صد كاخ در بهشت براى او مى سازد. 
11 - مستحب است كه در تمام اين ماه ، هزار بار (( لا اله الا اللّه )) بگويد. روايت شده است كسى كه در اين ماه اين عمل را انجام دهد خداوند براى او صد هزار حسنه نوشته و صد شهر در بهشت براى او مى سازد. 
12 - مستحب است كه در اين ماه صد بار بگويد: استغفر اللّه الذى لا اله الا هو وحده لا شريك و له و اتوب اليه . و اگر پس از آن صدقه بدهد خداوند او مورد رحمت قرار داده و گناهان او را مى آموزد و كسى كه چهار صد بار بگويد خداوند پاداش صد شهيد را براى او مى نويسد. 
13 - خوب است كه در تمام ماه با پيروى از امام سجاد (عليه السلام ) در سجده خود اين ذكر را بگويد: عظم الذنب من عبدك فليحسن العفو من عندك . 
14 - سزاوار است كه صبح و شب و بعد از هر نمازى دعاى يا من ارجوه لكل خير.... را بخواند و سپس با دست چپ محاسن خود را گرفته و انگشت سبابه دست راست خود را حركت داده گريه كند و بگويد: يا ذالجلال و الاكرام يا ذا النعماء و الجود يا ذا المن و الطول حرم شيبتى على النار. 
15 - از دعاهاى مستحب در اين ماه دعاى : يا من يملك حوائج السائلين ... مى باشد. 
16 - از كارهاى مهم در اين ماه ، زيارت امام حسين (عليه السلام ) در اول و وسط ماه است . 
17 - نمازهاى مستحبى در اين ماه ، در بخش نمازهاى مستحبى ذكر شده اند. 
18 - روز بيست و هفتم رجب ، مستحب است كه روزه بگيرد، غسل كرده و زيارت پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) و حضرت على (عليه السلام ) را بخواند.
پرتوى از سيره و سيماى امام محمّد باقر(عليه السلام) 
حضرت امام محمّد باقر(عليه السلام) اوّل ماه رجب، يا سوم صفر سال 57 هجرى قمرى در مدينه متولّد گرديد.پدر بزرگوارش، حضرت على بن الحسين ، زين العابدين(عليه السلام)، و مادر مكرّمه اش ، فاطمه معروف به «امّ عبدالله» دختر امام حسن مجتبى مىباشد.از اين رو، آن حضرت از ناحيه پدر و مادر به بنىهاشم منسوب است.شهادت امام باقر(عليه السلام) در روز دوشنبه 7 ذيحجّه سال 114 هجرى قمرى در 57 سالگى، به دستور هشام بن عبدالملك خليفه اموى، به وسيله خوراندن سمّ، اتّفاق افتاد و مزار شريفش در مدينه در قبرستان بقيع مىباشد.آن حضرت يكى از اطفال اسير فاجعه كربلا مىباشد كه در آن وقت سه سال و شش ماه و ده روز از سنّ مباركش گذشته بود.حضرت باقر(عليه السلام) به علم و دانش و فضيلت و تقوا معروف بود و پيوسته مرجع حلّ مشكلات علمى مسلمانان به شمار مىرفت.وجود امام محمّد باقر(عليه السلام) مقدّمه اى بود براى اقدام به وظايف دگرگون سازى امّت.زيرا مردم، او را نشانه هاى فرزند كسانى مىشناختند كه جان خود را فدا كردند تا موج انحراف ـ كه نزديك بود نشانه هاى اسلام را از ميان ببرد ـ متوقّف گردد.آنان از اين رو قربانى شدند تا مسلمانان بدانند كه حكّامى كه به نام اسلام حكومت مىكنند، از تطبيق اسلام با واقعيت آن به اندازه اى دوراند كه مفاهيم كتاب خدا و سنّت رسول اكرم(صلى الله عليه وآله وسلم) در يك طرف قرار دارد و آن حاكمان منحرف در طرف ديگر.امام باقر(عليه السلام) بر آن شد تا انحراف حاكمان و دورى آنان از حقايق اسلام را به مردم بفهماند و براى مسلمانان آشكار سازد كه چنان امورى تحقّق يافته است.هشام بن عبدالملك خليفه نابكار اموى وقتى به امام(عليه السلام) اشارت مىكند و مىپرسد كه اين شخص كيست؟ به او مىگويند او كسى است كه مردم كوفه شيفته و مفتون اويند.اين شخص، امام عراق است.در موسم حجّ، از عراق و خراسان و ديگر شهرها، هزاران مسلمان از او فتوا مىخواستند و از هرباب از معارف اسلام از او مىپرسيدند.اين امر اندازه نفوذ وسيع او را در قلوب توده هاى مردم نشان مىداد.از سوى فقيهان بزرگ كه وابسته به حوزه هاى فكرى و علمى بودند، مسائل دشوار در محضر او مطرح مىشد و گفتگوهاى بسيار با امام به عمل مىآمد، از او پاسخ مىخواستند تا امام را در تنگنا قرار دهند و در مقابل مردم او را به خاموشى وادارند، ولى آن حضرت با پاسخ هاى قانع كننده و مستدلّ و محكم خود آنان را به اعجاب وامىداشت.حوزه علمى او براى صدها دانشمند و محدّث كه تربيت كرده بود پايگاهى مهّم به شمار مىآمد.جابر جعفى گويد: «ابوجعفر هفتاد هزار حديث براى من روايت كرد.» و محمّد بن مسلم گويد: «هر مسئله كه در نظرم دشوار مىنمود از ابوجعفر(عليه السلام)مىپرسيدم تا جايى كه سى هزار حديث از او سؤال كردم.»امام باقر(عليه السلام) شيعيان خود را چنين وصف مىكند:«همانا شيعه ما، شيعه على، با دست و دل گشاده و از سر گشاده دستى و بىريايى از ما طرفدارى مىكنند و براى زنده نگاه داشتن دين، متّحد و پشتيبان ما هستند. اگر خشمگين گردند، ستم نمىكنند و اگر خرسند باشند از اندازه نمىگذرند. براى آن كس كه همسايه آنان باشد بركت دارند و با هر كس كه با آنان مخالف باشد طريق مسالمت پيش مىگيرند. و شيعه ما اطاعت خدا مىكند.» 
فضل و دانش امام باقر(عليه السلام) 
امام محمّدباقر(عليه السلام) در دوران امامت خود، به نشر و پخش معارف دين به ويژه فقه و احكام اسلامى پرداخت و ضمن حلّ مشكلات علمى به تعليم و تربيت شاگردانى فاضل و آگاه مانند: محمّدبن مسلم، زرارةبن اعين، ابونصير، هشام بن سالم و جابربن يزيد و حمران بن اعين و بُريدبن معاويه عجلى، همّت گماشت.آن حضرت در فضل و فضيلت، زهد و تقوا، اخلاف و معاشرت، سر آمد بزرگان بنى هاشم در عصر خود بود.آوازه علوم و دانش او چنان اطراف و اكناف پيچيده بود كه ملقّب به باقرالعلوم; يعنى شكافنده دانش ها گرديد.يكى از علماى بزرگ سنّى به نام ابن حجر هيتمى درباره او مىنويسد:«محمّد باقر به اندازه اى گنج هاى پنهان معارف و دانش ها را آشكار ساخته، حقايق احكام و حكمت ها و لطايف دانشها را بيان نموده كه جز بر عناصر بى بصيرت يا بد سيرت پوشيده نيست و از همين جاست كه وى را شكافنده دانش و جامع علوم و برافروزنده پرچم دانش خوانده اند .»عبدالله بن عطا يكى از شخصيّت هاى علمى زمان امام، مىگويد:«من هرگز دانشمندان اسلام را در هيچ محفل و مجمعى به اندازه محفل محمّد بن على(عليه السلام) از نظر علمى حقير و كوچك نديدم.»امام باقر(عليه السلام) در سخنان خود، اغلب به آيات قرآن كريم استناد مىنموده و از كلام خدا شاهد مىآورده و فرموده است: «هر مطلبى را گفتم، از من بپرسيد كه در كجاى قرآن است تا آيه مربوط به آن موضوع را معرّفى كنم.» علم بی نهایت 
اول، علم و دانش: در كشف الغمة از حافظ عبد العزيز بن اخضر جنابذى در كتابش موسوم به معالم العترة الطاهرة از حكم بن عتيبه نقل شده است كه در مورد آيه ان فى ذلك لايات للمتوسمين (1) گفت: «به خدا سوگند محمد بن على در رديف همين هوشمندان است» .در صفحات بعد سخن ابو زرعه را نقل خواهيم كرد كه گفته است: به جان خودم ابو جعفر از بزرگ‏ترين دانشمندان است. 
ابو نعيم در حلية الاولياء نوشته است: مردى از ابن عمر درباره مسئله‏اى پرسش كرد.ابن عمر نتوانست او را پاسخ گويد.پس به سوى امام باقر (ع) اشاره كرد و به پرسش كننده گفت : نزد اين كودك برو و اين مسئله را از او بپرس و جواب او را هم به من بازگوى.آن مرد به سوى امام باقر (ع) رفت و مشكل خود را مطرح كرد.امام نيز پاسخ او را گفت.مرد به نزد ابن عمر بازگشت و وى را از جواب امام باقر (ع) آگاه كرد.آنگاه ابن عمر گفت: اينان اهل بيتى هستند كه از همه علوم آگاهى دارند. 
در حلية الاولياء آمده است: محمد بن احمد بن حسين از محمد بن عثمان بن ابى شيبه، از ابراهيم بن محمد بن ابى ميمون، از ابو مالك جهنى، از عبد الله بن عطاء، نقل كرده است كه گفت: من هيچ يك از دانشمندان را نديدم كه نسبت به دانشمندى ديگر كم دانش‏تر باشند مگر نسبت به ابو جعفر.من حكم را مى‏ديدم كه در نزد او چون شاگردى مى‏كرد. 
شيخ مفيد در كتاب ارشاد مى‏نويسد: شريف ابو محمد حسن بن محمد از جدم، از محمد بن قاسم شيبانى، از عبد الرحمن بن صالح ازدى، از ابو مالك جهنى، از عبد الله بن عطاء مكى، روايت كرده است كه گفت: هرگز دانشمندى را نديدم كه نسبت به دانشمندى ديگر آگاهيهايش كمتر باشد مگر نسبت به ابو جعفر محمد بن على بن حسين.من حكم بن عتيبة را با آن آوازه‏اى كه در ميان پيروانش داشت مى‏ديدم كه در مقابل آن حضرت چونان طفلى مى‏نمود كه در برابر آموزگارش قرار گرفته است. 
ابن جوزى در تذكرة الخواص، مى‏نويسد: عطاء مى‏گفت هيچ يك از دانشمندان را نديدم كه دامنه دانايى‏اش نسبت به دانشمندى ديگر كمتر باشد مگر نسبت به ابو جعفر.من حكم را ديدم كه در نزد آن حضرت چونان پرنده‏اى ناتوان بود.ابن جوزى مى‏گويد: «منظور وى از حكم همان حكم بن عتيبه بود كه در روزگار خود دانشمندى بزرگ به شمار مى‏آمد» . 
اين سخن، چنان كه ملاحظه گرديد، از عطاء نقل شده و باز به همان گونه كه شنيديد ابو نعيم اصفهانى و شيخ مفيد آن را از عبد الله بن عطاء روايت كرده‏اند.محمد بن طلحه نيز در كتاب مطالب السؤول، اين روايت را به همين نحو نقل كرده است.البته در اين باره ملقب شدن آن حضرت به لقب باقر العلم و شهرت وى در ميان خاص و عام و در هر عصر و زمان بدين لقب كفايت مى‏كند. 
ابن شهر آشوب در كتاب مناقب از محمد بن مسلم نقل كرده است كه گفت: من سى هزار حديث از آن حضرت پرسيدم.شيخ مفيد نيز در كتاب اختصاص، به نقل از جابر جعفى آورده است: ابو جعفر امام باقر (ع) هفتاد هزار حديث برايم گفت كه هرگز از كسى نشنيده بودم. 
شيخ مفيد مى‏نويسد: از هيچ كدام از فرزندان امام حسن (ع) و امام حسين (ع) اين اندازه از علم دين و آثار و سنت و علم قرآن و سيره و فنون ادب كه از امام باقر (ع) صادر شده، ظاهر نشده است. 
ما در صفحات آينده از بزرگان مسلمان از صحابه، تابعان و فقيهان و نويسندگان و بسيارى ديگر كه از علم و دانش آن حضرت بهره‏مند گشته‏اند، ياد خواهيم كرد.تحقيقا بسيارى از دانشمندان از آن حضرت كسب علم كرده و بدو اقتدا نموده بودند و گفتار آن حضرت را پيروى مى‏كردند و از فقه و دلايل روشنى بخش حضرتش در توحيد و فقه و كلام كمال استفاده را به عمل مى‏آوردند. گفتار آن حضرت درباره توحيد 
بنابر نقل مدائنى، روزى يكى از اعراب باديه به خدمت ابو جعفر محمد بن على آمد و از وى پرسيد: آيا به هنگام عبادت خداوند هيچ او را ديده‏اى؟ امام پاسخ داد: من چيزى را كه نديده باشم عبادت نمى‏كنم.اعرابى پرسيد: چگونه او را ديده‏اى؟ فرمود: ديدگان نتوانند او را ديد اما دلها با نور حقايق ايمان او را مى‏بينند.با حواس به درك نمى‏آيد و با مردمان قياس نمى‏شود.با نشانه‏ها شناخته شود و با علامتها موصوف گردد.در كار خود هرگز ستم روا نمى‏دارد.او خداوندى است كه جز او معبودى نيست.اعرابى با شنيدن پاسخ امام باقر (ع) گفت: خداوند خود آگاه‏تر است كه رسالتش را كجا قرار دهد. احتجاج آن حضرت با محمد بن منكدر از زاهدان و عابدان بلند آوازه عصر خويش 
شيخ مفيد در ارشاد، نويسد: شريف ابو محمد حسن بن محمد از جدم، از يعقوب بن يزيد از محمد بن ابى عمير، از عبد الرحمن بن حجاج، از ابو عبد الله امام صادق (ع) نقل كرده است كه فرمود: محمد بن منكدر مى‏گفت: گمان نمى‏كردم كسى مانند على بن حسين، خلفى از خود باقى گذارد كه فضل او را داشته باشد، تا اينكه پسرش محمد بن على را ديدم. 
مى‏خواستم او را اندرزى گفته باشم اما او به من پند داد.ماجرا چنين بود كه من به اطراف مدينه رفته بودم ساعت بسيار گرم مى‏بود.در آن هنگام با محمد بن على مواجه شدم.او هيكل‏مند بود و به دو نفر از غلامانش تكيه داده بود.من با خودم گفتم: يكى از شيوخ قريش در اين گرما و با اين حال در طلب دنيا كوشش مى‏كند.به خدا او را اندرز خواهم گفت.پس نزديك او شدم و سلامش دادم او نيز در حالى كه عرق مى‏ريخت با گشاده‏رويى جوابم گفت.به وى عرض كردم: خداوند كار ترا اصلاح كناد! يكى از شيوخ قريش در اين ساعت و با اين حال براى دنيا كوشش مى‏كند! به راستى اگر مرگ فرا رسد و تو در اين حال باشى چه مى‏كنى؟ او دستان خود را از غلامانش برگرفت و به خود تكيه كرد و گفت: به خدا سوگند اگر مرگ من در اين حالت فرا رسد مرگم فرا رسيده در حالى كه من به طاعتى از طاعات الهى مشغولم.در حقيقت من با اين طاعت مى‏خواهم خود را از تو و از ديگران بى‏نياز كنم.بلكه من هنگامى از مرگ باك دارم كه از راه برسد در حالى كه من مشغول به يكى از معاصى الهى باشم. 
محمد بن مكندر گويد: گفتم: «خدا ترا رحمت كند! مى‏خواستم اندرزت گفته باشم اما تو به من اندرز دادى» . 
كلينى در كافى، مانند همين روايت را از على بن ابراهيم، از پدرش و محمد بن اسماعيل، از فضل بن شاذان و هم او، از ابن ابى عمير، از عبد الرحمن بن حجاج، از امام صادق (ع) نقل كرده‏اند. 
نگارنده: معناى سخن محمد بن منكدر كه گفته بود: «مى‏خواستم اندرزت گفته باشم ولى تو به من اندرز دادى» اين است كه وى همچون طاووس يمانى و ابراهيم ادهم و...از متصوفه بود و اوقات خود را به عبادت سپرى مى‏كرد و دست از كسب و كار شسته بود و بدين سبب خود را سربار مردم كرده بود.و بار زندگى خود را بر دوش مردم نهاده بود او مى‏خواست امام باقر (ع) را نصيحت كند كه مثلا شايسته نيست آن حضرت در آن گرماى روز به طلب دنيا برود.امام (ع) نيز بدو پاسخ مى‏دهد كه: بيرون آمدن وى براى يافتن رزق و روزى است تا احتياج خود را از مردمان ببرد كه اين خود از برترين عبادات است.اندرزى كه اين سخن براى ابن منكدر داشت اين بود كه وى در ترك كسب و كار و انداختن بار زندگيش بر دوش مردم و اشتغالش به عبادت راهى خطا در پيش گرفته است.به همين جهت بود كه ابن منكدر گفت: «مى‏خواستم اندرزت گفته باشم...» بنابر همين اصل است كه از صادقين (ع) دستور اشتغال به كسب و كار و نهى از افكندن بار زندگى بر دوش ديگران صادر شده است.از آنان همچنين روايت شده است كه اگر كسى به عبادت خداى پردازد و شخص ديگرى در پى كسب و كار روانه شود، عبادت اين شخص اخير بالاتر و برتر از آن ديگرى است.امام صادق (ع) از پيامبر (ص) نقل كرده است كه فرمود: «ملعون است ملعون است كسى كه خود را سربار مردمان قرار دهد»رهبر معظم انقلاب در دیدار شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام:   درس بزرگ زندگی حضرت زهرا(س)؛ تلاش، کوشش و پاک زندگی کردن/ دامن زدن به اختلافات مذهبی کفران نعمت و تیز کردن شمشیر دشمن است/ ضرورت رعایت کامل حدود و ضوابط شرعی در محیطهای مراسم مذهبی (۱۳۹۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳) در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوی برگزیده ی دو عالم حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و فرزند برومندش امام خمینی کبیر (ره) فضای حسینیه ی امام خمینی مملو از عطر دل انگیز فضائل و مناقب فاطمی شد.رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برپا شد با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت تقارن این روز با میلاد امام خمینی (ره) درس بزرگ زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها را برای جامعه بشری، «تلاش»، «کوشش» و «پاک زندگی کردن» خواندند و افزودند: مجالس مذهبی فرصتی منحصر به فرد در بیان درسهای مهم زندگی ستارگان فروزان دین است و باید با انتقال محتوا و مضمون هنرمندانه، آگاهی بخش، بیدارگر، امیدوار کننده، وحدت آفرین و رعایت کامل حدود شرعی در مراسم مذهبی، این مسئولیت و فرصت را در خدمت مقابله با توطئه های پیچیده دشمنان اسلام و همچنین پیشبرد اهداف نظام اسلامی قرار داد.رهبر انقلاب اسلامی برگزاری مراسم معنوی برای ائمه در نظام اسلامی را یک فرصت مغتنم و از نعمت های بزرگ الهی دانستند و افزودند: اگرچه ذهن محدود بشری نمی تواند ابعاد شخصیت های آسمانی و افلاکی از قبیل فاطمه زهرا سلام الله علیها را به درستی محاسبه کند، اما لازم است رفتارها و مقامات معنوی این بزرگان به عنوان الگو برای رسیدن به اهداف بزرگ اجتماعی در پیش روی ما قرار گیرد.ایشان حیات طیبه اسلامی و ایجاد جامعه ای آباد، آزاد، مستقل، برخوردار از اخلاق والا و متحد و یکپارچه و شکل گیری جامعه متقی و پرهیزگار را نمونه هایی از اهداف جامعه ی اسلامی برشمردند و تأکید کردند: رسیدن به چنین جامعه ای تنها با ورع و کوشش و دوری از تنبلی و بیکاری و مأیوس شدن محقق خواهد شد.حضرت آیت الله خامنه ای رواج و ریشه دار شدن سنت ستایشگری خاندان پیامبر اکرم (ص) در کشور را توسط هزاران نفر از مداحان باذوق و هنرمند، یک فرصت دانستند و افزودند: این فرصت و امکان بزرگ، مسئولیتها و تعهداتی را نیز به همراه خود دارد که میتواند زمینه ساز تحول در کشور شود.ایشان با اشاره به تلاش های پرحجم دشمنان انقلاب اسلامی در جهت تخریب اعتقادات و باورهای مردم و ایجاد انحراف در مسیر حرکت نظام اسلامی و ملت پرافتخار ایران با استفاده از ابزارهای پیچیده ارتباطاتی و الکترونیکی خاطرنشان کردند: هدف دشمن به زانو در آوردن اسلام و جلوگیری از الگو شدن جامعه شیعی و معارف شیعی در دنیاست.رهبر انقلاب اسلامی افزودند: نظام اسلامی در مقابل این توطئه و طراحی پیچیده دشمن، امکانات و ابزارهای منحصر به فردی را در اختیار دارد که مجالس و هیأتهای مذهبی و مخاطبه چهره به چهره با مردم از طریق منبر و مداحی، یکی از این امکانات منحصر به فرد است.ایشان استفاده نامناسب از این فرصت ارزشمند و بی نظیر را کفران نعمت الهی خواندند و در تبیین برخی مصادیق ضایع کردن فرصت منبر و مداحی گفتند: اگر نتیجه مداحی و منبر، ناامید کردن مردم به آینده باشد، یا اینکه نسبت به وضعیت و وظایف جامعه ایجاد آگاهی نکند، این فرصت هدر رفته است.حضرت آیت الله خامنه ای، آسیب زدن به وحدت و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی را یکی دیگر از مصادیق کفران نعمت دانستند و افزودند: بارها تکرار کرده ایم که در جلسات دینی نباید به کینه ورزیهای مذهبی دامن زد، زیرا مثل روز روشن است که اختلاف افکنی بین مسلمانان، همچون شمشیری در دست دشمنان اسلام، مقصود آنان را برآورده می کند.ایشان با اشاره به توصیه بزرگان دنیای اسلام به وحدت افزودند: ما افتخار می کنیم که شیعه علوی هستیم و افتخار می کنیم که امام بزرگوار ما پرچم ولایت را سر دست گرفت و وسیله ای شد تا دنیای اسلام اعم از شیعه و غیرشیعه به اسلامیت خود افتخار کنند اما نباید با رفتار و گفتار نابخردانه شمشیر اختلاف افکنی دشمن را تیز کرد.توصیه بعدی رهبر انقلاب اسلامی به جامعه مداحان، ضرورت رعایت دقیق «حدود و ضوابط شرعی» در محیطهای مراسم مذهبی بود.ایشان محیط های مداحی و هنر مذهبی را محیطی «پاک و مطهر» خواندند و خاطرنشان کردند: این محیط باید همچنان طاهر و عفیفانه باشد و نباید برخی بی قیدی ها و بی مبالاتی ها به دنیای هنر اسلامی و مذهبی نیز نفوذ و رسوخ کند.حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان انتخاب «مضمون و محتوای آموزنده و آگاهی بخش» را یک ضرورت دیگر در هنر ستایشگری اهل بیت برشمردند و گفتند: نوحه های آگاهی بخش و بیدارگری که در دوران شور و هیجان انقلاب اسلامی در سراسر کشور سروده و خوانده می شد، تأثیر شگرفی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.در ابتدای این دیدار 8 نفر از شعرا و مداحان اهل بیت علیهم السلام سروده هایی را در بیان شأن و عظمت دختر گرامی پیامبر اسلام قرائت کردند.براساس اين گزارش، تعداد معدودي نيز هستند كه البته عليرغم هياهوهاي رسانه اي در اين زمينه و تكرار اين شبهه كه شيعه، ملت گريه است، مي كوشند تا به زعم خود در رابطه ميان محبان و آل الله(عليهم السلام) خدشه وارد كنند و البته كميت و كيفيت اين جماعت بسيار اندك است.
 
و اما نظرات مراجع تقليد و علما راجع به ايام فاطميه: * آيت الله خامنه اي: خداوند خواست كه مردم بيشتر به ياد مادر ما باشند آيت الله خامنه اي در پيام نوروزي به مناسبت آغاز سال 1392 و در شرايطي كه روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله عليها) (فاطميه اول) مصادف با 5 فروردين شده بود، در ابتداي بياناتشان، علاوه بر ذكر صلوات خاصه حضرت صديقه(سلام الله عليها)، فرمودند: "به هم‌ميهنان عزيزمان عرض مي‌كنم توجه داشته باشند كه ايّام فاطميه در اواسط روزهاي عيد است و تكريم و احترام اين ايام براي همه‌ي ما لازم است". و اين جمله آيت الله خامنه اي دلالت بر اين نكته دارد كه از 13 جمادي الاولي، ايام عزاداري به مناسبت شهادت حضرت صديقه طاهره(سلام الله عليها) (ايام فاطميه) آغاز مي شود. همچنين، حجت الاسلام اديب يزدي، از واعظان مشهور تهران، در يكي از سخنراني هاي سال گذشته خود به ذكر خاطره اي از آيت الله خامنه اي پرداخت. وي گفت: "يادم مي آيد يك روز در محضر رهبر انقلاب بودم يكي از آقايان سوال كرد درباره شهادت حضرت فاطمه(سلام الله عليها) بالاخره 75 روز بعد از رحلت صحيح است يا 95؟ رهبر عاليقدر پاسخ واقعا حكيمانه اي دادند و فرمودند: «براي شما چه فرقي مي كند كداميك صحيح باشد خداوند خواست كه مردم بيشتر به ياد مادر ما باشند و بيشتر براي مادر ما عزاداري و بيان فضائل ايشان را بكنند»". جمله حكيمانه آيت الله خامنه اي درباره ايام فاطميه به زيبايي به زمان و چگونگي حفظ حرمت اين ايام اشاره مي كند. * آيت الله نوري همداني: برنامه هاي تلويزيون ايام فاطميه را تحت الشعاع قرار ندهد آيت الله العظمي حسين نوري همداني، مرجع تقليد بزرگ شيعيان، نيز سال گذشته و در شرايطي كه ايام فاطميه از 5 فروردين آغاز مي شد، در توصيه اي به مسئولان رسانه ملي تاكيد نمودند: "ايام نوروز امسال با ايام فاطميه مصادف است، به صدا و سيما توصيه مي‌كنم مبادا طوري برنامه‌ريزي كنند كه برنامه‌هاي تلويزيون، ايام فاطميه را تحت‌الشعاع قرار دهد و مردم از اين مساله غفلت كنند". اين سخنان معظم له به خوبي اهميت حفظ حرمت ايام فاطميه و نيز توجه مسئولان فرهنگي و رسانه اي كشور به اين مساله را مورد تاكيد قرار داده است. * آيت الله مكارم شيرازي: ايام فاطميه 20 روز است آيت الله ناصر مكارم شيرازي، مرجع تقليد بزرگ شيعيان، در پاسخ به پرسشي راجع به زمان ايام فاطميه اينگونه پاسخ داده اند: "در مورد سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله عليها) دو روايت است يكي اينكه ايشان 75 روز بعد از رحلت پيغمبر اكرم (صلي الله عليه وآله) به شهادت رسيدند كه مي شود 13 جمادي الاول و ديگري اينكه 95 روز بعد از رحلت پيغمبر به شهادت رسيدند كه مي شود 3 جمادي الثاني و طول اين 20 روز را ايام فاطميه ناميده اند". پاسخ معظم له نيز كاملا روشن و آشكار است و احتياجي به هيچ تفسيري نيست. * آيت الله وحيد خراساني: ايام فاطميه از 13 جمادي الاول آغاز مي شود آيت الله وحيد خراساني، مرجع تقليد بزرگ شيعيان، كه درباره بزرگداشت ايام فاطميه و تعطيل شدن روز شهادت آن حضرت (شهادت دوم) مجاهدت به يادماندني نمودند و همه ساله، در آن روز با پاي پياده در دسته عزاداري دختر پيامبر اعظم(صلي الله عليه وآله) حاضر مي شوند، پيرامون اين ايام گفته اند: "ايام فاطميه روز ۱۳ جمادي الاول شروع مي شود تا روز ۳ جمادي الثاني كه تعطيل است و اوج سوگواري در آن روز است كه توجه به آن روز سيره بزرگان از فقهايي همچون ميرزاي ناييني و مرحوم آخوند خراساني بوده است". معظم نيز بر تاريخ 20 روزه ايام فاطميه تاكيد نموده و بزرگداشت اين ايام سوگواري را موردتوجه قرار داده اند. * آيت الله صافي گلپايگاني: از 13 جمادي الاولي تا 3 جمادي الثاني ايام فاطميه است آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني، مرجع تقليد بزرگ شيعيان، هم مانند ساير مراجع بزرگوار، بر پاسداشت 20 روزه ايام فاطميه تاكيد نموده اند. معظم له در پاسخ به استفتايي پيرامون زمان اين ايام به علت نامشخص بودن تاريخ دقيق شهادت شهيده مدينه، آورده اند: "نسبت به روز شهادت حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا(سلام الله عليها) قول‌هاي مختلفي ذكر شده است، لكن آنچه بيشتر مورد توجه علماء واقع شده است فاطميه اول و فاطميه دوّم در ماه جمادي الاول و جمادي الثاني است. شايسته است كه شيعيان از روز سيزدهم جمادي الاول تا سوم جمادي الثاني سوگوار و با انجام مراسم عزاداري آن حضرت، ارادت و مودت خود را به اهل بيت (عليهم السلام) اظهار و از انجام مراسمي‌ كه موجب وهن مراسم شهادت آن حضرت است اجتناب كنند." همانگونه كه مشاهده مي شود، اكثريت قريب به اتفاق مراجع عظام شيعيان راجع به ايام فاطميه متفق القول هستند و اين در حالي است كه در بيوت اكثر اين بزرگواران، به مانند ساير هيات هاي مذهبي كشور، از چند روز مانده به ايام فاطميه، بيرق هاي عزا و سياه برافراشته مي شود و مجلس روضه و عزاداري منعقد خواهد بود و پايان عزاداري ها نيز تا چند روز پس از ايام فاطميه ادامه مي يابد. باتوجه به نكات مطرح شده و سنتي كه همه ساله بين شيعيان ترويج داشته و بر عظمت و شكوه آن نيز افزوده شده است، ايام فاطميه امسال از شنبه 24 اسفند 1392 آغاز و تا 14 فروردين  1393  ادامه خواهد يافت و به اين ترتيب، مجددا يادآوري مي شود كه سراسر نوروز امسال مقارن با ايام فاطميه است؛ هرچند هيات هاي مذهبي و مردم مومن و خداجوي كشورمان، از چند روز قبل از آغاز ايام به پيشواز عزاداري ام السادات خواهند رفت. 
                                                                                                                         التماس دعامهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب در سال ۹۲ فروردین ماه پيام نوروزى به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۲|۱۳۹۱/۱۲/۳۰ آن‌چه را كه ما در سال ۹۲ در پیش‌ رو داریم، باز عمدتا در دو عرصه‌ی مهم اقتصاد و سیاست است. در عرصه‌ی اقتصاد، به تولید ملی باید توجه شود؛ همچنان كه در شعار سال گذشته بود. پيام نوروزى به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۲|۱۳۹۱/۱۲/۳۰ سال ۹۲ را به عنوان «سال حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی» نام‌گذاری می‌كنیم و امیدواریم به فضل پروردگار، حماسه‌ی اقتصادی و حماسه‌ی سیاسی در این سال به دست مردم عزیزمان و مسئولان دلسوز كشور تحقق پیدا كند. پيام نوروزى به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۲|۱۳۹۱/۱۲/۳۰ آمريكائی‌ها مرتب از راه‌های گوناگون به ما پيغام ميدهند كه بيائيد درباره‌ی مسئله‌ی هسته‌ای گفتگو كنیم... مسئولین میانی آمریكا بارها و بارها میگویند بیائید در كنار گفتگوهای ۱+ ۵ كه درباره‌ی مسائل هسته‌ای بحث میكنند، آمریكا و جمهوری اسلامی دو به دو، درباره‌ی مسئله‌ی هسته‌ای ایران بحث كنند. من به این گفتگوها خوشبین نیستم. بیانات در حرم مطهر رضوی|۱۳۹۲/۰۱/۰۱ اگر غلطی از آنها [سردمداران رژيم صهيونيستی] سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آويو» و «حيفا» را با خاك يكسان خواهد كرد. بیانات در حرم مطهر رضوی|۱۳۹۲/۰۱/۰۱ امروز سی و چهار سال است كه هرگاه نام «دشمن» برده ميشود، ذهن ملت ايران متوجه دولت آمريكا ميشود. بیانات در حرم مطهر رضوی|۱۳۹۲/۰۱/۰۱ من هفده هجده سال قبل به دولتی كه در آن زمان سر كار بود و به مسئولان گفتم كاری كنيد كه ما هر وقت اراده كرديم، بتوانيم در چاههای نفت را ببنديم. آقايان به قول خودشان "تكنوكرات" لبخند انكار زدند كه مگر ميشود؟! بیانات در حرم مطهر رضوی|۱۳۹۲/۰۱/۰۱ پیشنهاد مذاكره از سوی آمریكائی‌ها، یك تاكتیك آمریكائی و برای فریب‌ دادن افكار عمومی است. بیانات در حرم مطهر رضوی|۱۳۹۲/۰۱/۰۱ در انتخابات، همه‌ی سلیقه‌ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی باید شركت كنند.   اردیبهشت ماه بیانات در دیدار كارگران و فعالان بخش تولید كشور|۱۳۹۲/۰۲/۰۷ من تاكيد ميكنم، اصرار ميكنم، از همه‌ى ملت ايران درخواست ميكنم، برويد به سمت مصرف توليدات داخلى بیانات در دیدار كارگران و فعالان بخش تولید كشور|۱۳۹۲/۰۲/۰۷ كسانى كه در راس قوه‌ى اجرائى قرار ميگيرند، بايد كسانى باشند كه در مقابل فشارهاى دشمنان مقاوم باشند؛ زود نترسند، زود از ميدان خارج نشوند. بيانات در اجلاس جهانی علما و بيدارى اسلامى‌‌|۱۳۹۲/۰۲/۰۹ امروز يكى از خطرناك‌‌ترين چيزهائى كه نهضت بيدارى اسلامى را تهديد ميكند، اختلاف‌‌افكنى و تبديل اين نهضتها به معارضه‌‌هاى خونين فرقه‌‌اى و مذهبى و قومى و ملى است. بيانات در اجلاس جهانی علما و بيدارى اسلامى‌‌|۱۳۹۲/۰۲/۰۹ تبليغات غرب و رسانه‌‌هاى منطقه‌‌اىِ وابسته و مزدور، جنگ ويرانگر در سوريه را نزاع شيعه و سنّى وانمود ميكند و حاشيه‌‌ى امنى براى صهيونيستها و دشمنان مقاومت در سوريه و لبنان پديد مى‌‌آورد. اين در حالى است كه دو طرف نزاع در سوريه، نه سنّى و شيعه، بلكه طرفداران مقاومت ضدصهيونيستى و مخالفان آنند. بيانات در اجلاس جهانی علما و بيدارى اسلامى‌‌|۱۳۹۲/۰۲/۰۹ هدف نهائی بیداری اسلامی، نمیتواند چیزی كمتر از «ایجاد تمدن درخشان اسلامی» باشد. بيانات در اجلاس جهانی علما و بيدارى اسلامى‌‌|۱۳۹۲/۰۲/۰۹ هر كس شعار آزادی قدس شریف و نجات ملت فلسطین و سرزمین فلسطین را نپذیرد یا به حاشیه ببرد و به جبهه‌ی مقاومت پشت كند، متهم است. بيانات در ديدار جمعى از مداحان|۱۳۹۲/۰۲/۱۱ پير شدن كشور، كم شدن نسل جوان در چندين سال بعد، از همان چيزهائى است كه اثرش بعدا ظاهر خواهد شد؛ وقتى هم اثرش ظاهر شد، آن روز ديگر قابل علاج نيست؛ اما امروز چرا، امروز قابل علاج است. بيانات در ديدار جمعى از مداحان|۱۳۹۲/۰۲/۱۱ خانه‌دارى يك شغل است؛ شغل بزرگ، شغل مهم، شغل حساس، شغل آينده‌ساز. فرزندآورى يك مجاهدت بزرگ است. بيانات در ديدار دست اندركاران برگزارى انتخابات‌|۱۳۹۲/۰۲/۱۶ اگر حضور مردم نباشد، آنها براحتى ميتوانند تهاجم خودشان را چندين برابر كنند. حضور مردم است كه به نظام اسلامى و به كشور عزيز ما مصونيت ميبخشد. حضور مردم است كه عوامل قدرت و قوّت را در درون ما تقويت ميكند: علم ما پيشرفت ميكند، بصيرت ما پيشرفت ميكند، سازوكارهاى مديريت ما پيشرفت ميكند. بيانات در ديدار جمعی از فرهنگیان|۱۳۹۲/۰۲/۱۸ حماسه‌ى سياسى و حماسه‌ى اقتصادى. هر دو مقوله از مقولاتى است كه آحاد ملت در آن ميتوانند نقش ايفا كنند؛ و تا آحاد ملت نقش ايفا نكنند، حماسه به‌وجود نمى‌آيد. بيانات در ديدار جمعى از بانوان فرهيخته‌ى حوزوى و دانشگاهى|۱۳۹۲/۰۲/۲۱ بايد كارى بكنيم كه بچه‌ها دست مادر را حتما ببوسند؛ اسلام دنبال اين است. بيانات در ديدار جمعى از بانوان فرهيخته‌ى حوزوى و دانشگاهى|۱۳۹۲/۰۲/۲۱ گفتمان اسلام "زن حقيقى" است؛ اين گفتمان را بايستى ما به صورت تهاجمى مطرح كنيم. مطلقا در موضع دفاعى قرار نگيريد. بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم‌|۱۳۹۲/۰۲/۲۵ جوانهاى مومن امروز ما و كسانى كه دل در گرو انقلاب دارند، كه نه امام را ديدند، نه انقلاب را درك كردند، نه دوران دفاع مقدس را ديدند، انگيزه‌شان، همتشان از جوانهاى دوره‌ى دفاع مقدس بيشتر نباشد، كمتر نيست. بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم‌|۱۳۹۲/۰۲/۲۵ اگر انسان بر طبق حجت شرعى كار كرد، چنانچه بعدا غلط هم از آب دربيايد، باز سرفراز است، ميگويد من تكليفم را عمل كردم. بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم‌|۱۳۹۲/۰۲/۲۵ گاهى ممكن است در يك بخشى، يك خطائى هم از مجرى قانون سر بزند كه من و شما بفهميم او در اجراى قانون اين خطا را كرده است؛ اما اگر نتوانيم آن را از طريق قانونى اصلاح كنيم، تحمل آن بهتر است از اين‌كه باز بى‌قانونى كنيم؛ از راه بى‌قانونى بخواهيم آنچه را كه به نظر ما خطا است، درست كنيم. قانون، معيار بسيار خوبى است؛ وسيله‌اى است براى آسايش كشور، آرامش كشور، حفظ وحدت ملى، ادامه‌ى راه عمومى. خرداد ماه بيانات در دانشگاه امام حسين عليه‌السلام|۱۳۹۲/۰۳/۰۶ هر وقت ما يك انتخاباتى داريم، همين بساط هست؛ هميشه جنجال ميكنند، هميشه سعى ميكنند، هميشه هم تودهنى ميخورند. از كى؟ از اين ملت بزرگ. به توفيق الهى، اين دفعه هم تودهنى خواهند خورد. بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی|۱۳۹۲/۰۳/۰۸ مجلس قطعا در راس امور است اما توجه كنيد كه «مجلس در راس امور است» معنايش اين نيست كه هر يك نماينده‌ای در راس امور است. بیانات در مراسم بیست و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی|۱۳۹۲/۰۳/۱۴ سه باور در امام - يعنى باور به خدا، باور به مردم، باور به خود - محور همه‌ى تصميم‌گيرى‌هاى او، همه‌ى اقدامهاى او و همه‌ى سياستهاى او شد. بیانات در مراسم بیست و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی|۱۳۹۲/۰۳/۱۴ اگر ملت مقتدر باشد، توانا باشد، نياز خود را كم كند، مشكلات خود را برطرف كند، و امروز كه مسئله‌ى اقتصاد مسئله‌ى اصلى است، بتواند اقتصاد خود را روبه‌راه كند، دشمن در مقابله‌ى با ملت ايران بى‌دفاع خواهد ماند. بیانات در مراسم بیست و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی|۱۳۹۲/۰۳/۱۴ راى به هر نامزدى، راى به جمهورى اسلامى است؛ راى اعتماد به نظام و سازوكار انتخابات است. بیانات در مراسم بیست و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی|۱۳۹۲/۰۳/۱۴ اسم امام و ياد امام به‌تنهائى كافى نيست؛ امام با اصولش، با مبانى‌اش، با نقشه‌ى راهش براى ملت ايران يك موجود جاودانه است. بيانات در ديدار مسئولان نظام و سفرای كشورهاى اسلامى‌|۱۳۹۲/۰۳/۱۷ هر جا صداى عدالت و عدالتخواهى بلند ميشود، اين صداى اسلام است، ولو آن كسانى كه اين فرياد را سر ميدهند، ندانند اين از كجاست. بیانات در دیدار شركت‌كنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن كریم|۱۳۹۲/۰۳/۱۸ امروز هر حنجره‌اى كه به وحدت دنياى اسلام دعوت كند، حنجره‌ى الهى است، ناطق من الله است. هر حنجره‌اى و زبانى كه ملتهاى مسلمان را، مذاهب اسلامى را، طوايف گوناگون اسلامى را به دشمنى با يكديگر تحريك كند و عصبيتها را عليه يكديگر تحريك كند، ناطق من الشيطان است. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم|۱۳۹۲/۰۳/۲۲ درس حسين‌بن‌على عليه‌الصلاهوالسلام به امت اسلامى اين است كه براى حق، براى عدل، براى اقامه‌ى عدل، براى مقابله‌ى با ظلم، بايد هميشه آماده بود و بايد موجودى خود را به ميدان آورد. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم|۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ممكن است بعضيها - حالا به هر دليلى - نخواهند از نظام جمهورى اسلامى حمايت بكنند اما از كشورشان كه ميخواهند حمايت كنند، آنها هم بايد بيايند پاى صندوق راى. بیانات در گفت‌وگو با خبرنگاران صداوسیما پس از شركت در انتخابات|۱۳۹۲/۰۳/۲۴ من به اين حضرات محترمى كه مسئولان صندوقها و مسئولان بازشمارى و قرائت آرا و اينها هستند، يك توصيه به اين عزيزان دارم و آن اين است كه بدانند راى مردم امانتى است دست آنها و حق‌الناس است؛ يعنى حفظ امانت در اين مسئله، حق‌الناس است. پیام به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم|۱۳۹۲/۰۳/۲۵ رشد فزاینده‌ی سیاسی و پای‌فشردن بر مردم‌سالاری دینی صادقانه، حقیقت تابناكی است كه با حضور متراكم شما در پای صندوق‌های رأی، یك بار دیگر در عمل به اثبات رسید و باطل‌السّحر بافته‌ها و گزافه‌های دشمنان و حسودان و طمع‌ورزان شد. تیر ماه بيانات در ديدار مسئولان و كاركنان قوه‌ى قضائيه‌|۱۳۹۲/۰۴/۰۵ ملت ايران [در انتخابات] عظمتى را از خود ساطع كرد؛ ملت ايران كار بزرگ و كارستانى انجام داد؛ در عرصه‌ى مواجهه و مقابله و خصومت و كينه‌ورزى دشمنان بين‌المللى، از خود مهارت نشان داد. بيانات در ديدار مسئولان و كاركنان قوه‌ى قضائيه‌|۱۳۹۲/۰۴/۰۵ حتى كسانى كه طرفدار نظام هم نيستند، به نظام اعتماد دارند؛ آنها هم ميدانند كه نظام جمهورى اسلامى منافع كشور را و عزت ملى را ميتواند حفظ كند و از آن دفاع كند. بیانات در محفل انس با قرآن|۱۳۹۲/۰۴/۱۹ يك مسئله، احترام ظاهرى و پاسداشتن از حرمت قرآن است، مسئله‌ى بالاتر، تخلق به اخلاق قرآنى است؛ سبك زندگى را منطبق با قرآن قرار دادن. بیانات در آخرین دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت دهم|۱۳۹۲/۰۴/۲۳ اين دولت بحمدالله توانست شعارهاى انقلاب را سر دست بگيرد و به آنها افتخار كند و آنها را در جامعه مطرح كند. بیانات در آخرین دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت دهم|۱۳۹۲/۰۴/۲۳ من هميشه به مسئولين توصيه ميكردم كه به وصيتنامه‌ى امام مراجعه كنند. وصيتنامه‌ى امام، لب ارزشهاى مورد نظر امام است. بيانات در ديدار مسئولان نظام‌|۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ما معتقد به تعامل با دنيا هستيم. در تعامل با دنيا، بايد طرف مقابل را شناخت؛ اگر نشناسيم، پشت پا خواهيم خورد. پرونده‌ى خصوم خودمان را فراموش نكنيم. بيانات در ديدار مسئولان نظام‌|۱۳۹۲/۰۴/۳۰ در مسائل خاص، مذاكره را منع نميكنم - مثل مسئله‌ى خاصى كه در قضيه‌ى عراق داشتيم، و بعضى از قضاياى ديگر - ليكن من خوشبين نيستم؛ چون تجربه‌ى من اين را نشان ميدهد. آمريكائى‌ها، هم غيرقابل اعتمادند، هم غير منطقى‌اند، هم در برخوردشان صادق نيستند. بيانات در ديدار مسئولان نظام‌|۱۳۹۲/۰۴/۳۰ آنچه كه در حال حاضر براى كشور اولويت دارد به نظر من مسئله‌ى اقتصاد و مسئله‌ى علم است. مرداد ماه بيانات در ديدار شاعران‌|۱۳۹۲/۰۵/۰۱ جهاد بناى جامعه‌ى اسلامى، جهاد استحكام بخشيدن به ساخت قدرت ملى كه ما مكرر رويش تكيه كرديم، جهاد اصلاح سبك زندگى اينها هر كدام يك جهاد است. بيانات در ديدار دانشجويان‌|۱۳۹۲/۰۵/۰۶ همه كوشش كنند كه اختلاف نظر در تحليل، در برداشت، در تلقى از واقعيتها، به كدورت نينجامد، به دعوا نينجامد. بيانات در ديدار دانشجويان‌|۱۳۹۲/۰۵/۰۶ تكليف‌گرائى هيچ منافاتى ندارد با دنبال نتيجه بودن، و انسان نگاه كند ببيند اين نتيجه چگونه به دست مى‌آيد، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسيدن به آن نتيجه، بر طبق راههاى مشروع و ميسر، برنامه‌ريزى كند. بيانات در ديدار دانشجويان‌|۱۳۹۲/۰۵/۰۶ آرمانگرائى بدون ملاحظه‌ى واقعيتها، به خيالپردازى و توهم خواهد انجاميد. وقتى شما دنبال يك مقصودى، يك آرمانى حركت ميكنيد، واقعيتهاى اطراف خودتان را بايد بسنجيد و بر طبق آن واقعيتها برنامه‌ريزى كنيد. متن حكم تنفیذ یازدهمین دوره‌ى رياست‌جمهورى اسلامى ايران‌|۱۳۹۲/۰۵/۱۲ اكنون كه رای قاطع ملت ایران شخصیتی دانشمند، و كارآزموده‌ی میدان‌های گوناگون، و دارای سوابق جهادی متعدد، و مفتخر به حضور در مسئولیت‌های دینی و سیاسی را به مدیریت اجرائی كشور برگزیده است، این‌جانب نیز به پیروی از آنان و همراه با تبریك به ایشان، رای ملت را تنفیذ و جناب حجهالاسلام آقای دكتر حسن روحانی را به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌كنم. بيانات در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى اسلامى ايران‌|۱۳۹۲/۰۵/۱۲ مزه‌ى مردم‌سالارى را مردم در جمهورى اسلامى چشيدند. از آغاز پيروزى انقلاب تا امروز، در همه‌ى مسائل مهم، در همه‌ى مسئوليتهاى اساسى كشور، مردم بودند كه نقش ايفا كردند. بيانات در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى اسلامى ايران‌|۱۳۹۲/۰۵/۱۲ درس بزرگى كه ما از فشارهاى اقتصادى دريافت كرديم، اين است كه هرچه ميتوانيم، بايد به استحكام ساخت داخلى قدرت بپردازيم؛ هرچه ميتوانيم، در درون، خودمان را مقتدر كنيم؛ دل به بيرون نبنديم. آنهائى كه دل به بيرون ظرفيت ملت ايران ميبندند، وقتى با يك چنين مشكلاتى مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد. بيانات در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى اسلامى ايران‌|۱۳۹۲/۰۵/۱۲ راه موفقيت اين كشور و اين ملت عبارت است از راه اسلام، پايبندى به مبانى اسلام، پايبندى به ارزشهاى اسلامى، و پايبندى به آنچه كه امام بزرگوار ما براى ما به يادگار گذاشته است از نصايح و از رهنمودها و خطوط روشنى كه در اختيار ما قرار دارد. بيانات در ديدار اساتيد دانشگاه‌ها|۱۳۹۲/۰۵/۱۵ دشمنانى هستند كه مايلند حتى مسائل صنفى در دانشگاهها به سمت مسائل سياسى و جنجالهاى سياسى گرايش پيدا كند؛ از اين بايد پرهيز كرد. اين براى يك دانشگاه افتخار نيست كه مسائل اساسى آن تحت‌الشعاع مسائل كوچك و كم‌اهميت و احيانا تحت تاثير جريانهاى سياسى واقع شود. بيانات در ديدار اساتيد دانشگاه‌ها|۱۳۹۲/۰۵/۱۵ دستور كار قطعى نظام جمهورى اسلامى، دنبال كردن الگوى پيشرفت ايرانى - اسلامى است. ما پيشرفت را به شكلى كه غرب دنبال كرد و پيش رفت، نميخواهيم؛ پيشرفت غربى هيچ جاذبه‌اى براى انسان آگاه امروز ندارد. خطبه‌های نماز عید فطر|۱۳۹۲/۰۵/۱۸ دنياى اسلام بايد از انگيزه‌ى خود در مسئله‌ى فلسطين لحظه‌اى كوتاه نيايد و عمل غاصبانه‌ى گرگهاى درنده‌ى صهيونيست و حاميان بين‌المللى آنها را محكوم كند. بيانات در ديدار مسئولان نظام و سفرای كشورهاى اسلامى‌|۱۳۹۲/۰۵/۱۸ من توصيه‌ام به مسئولان كشور، به نخبگان سياسى، به برگزيدگان و برجستگان دينى، به آنهائى كه منطقه‌ى نفوذ كلمه‌اى در ميان مردم دارند، اين است: تا آنجا كه ميتوانند، بر روى اين اتحاد و انسجام باارزش ملت ايران تكيه كنند. دست‌نوشته خطاب به دو گروه جهادی|۱۳۹۲/۰۵/۲۸ میل به خدمت به مردم و تحمل سختی‌های آن، نقطه‌ئی نورانی در باطن انسان است؛ آن را هر چه میتوانید در جان خود گسترش دهید و نگذارید آفتها: سودجوئی، خودنمایی، تنبلی و ... آن را گل‌اندود كند. شهریور ماه بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت|۱۳۹۲/۰۶/۰۶ در زمينه‌ى خدمت، كار را بايد جهادى كرد؛ جهادى به معناى بى‌قانونى نيست... ميدانيد روحيه‌ى من را، من آدم دعوت كننده‌ى به بى‌قانونى نيستم؛ بشدّت ضدّ اين بى‌قانونى هستم، امّا معتقدم در همان چهارچوب قانون، دو جور ميشود كار كرد: يك كار كار مرسوم ادارى، يك كار كار جهادى. كار جهادى يعنى از موانع عبور كردن، موانع كوچك را بزرگ نديدن، آرمانها را فراموش نكردن، جهت را فراموش نكردن، شوق به كار؛ اين كار جهادى است. كار را بايد جهادى انجام داد بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت|۱۳۹۲/۰۶/۰۶ نگاهمان به بيرون نباشد. اين، توصيه‌ى ما است؛ اين معنايش اين نيست كه از امكاناتى كه در بيرون هست استفاده نكنيم؛ اين دو حرف با هم اشتباه نشود. اميدمان را به بيرون از ظرفيت داخلى كشور ندوزيم. بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت|۱۳۹۲/۰۶/۰۶ دخالت قدرتهاى فرامنطقه‌اى و خارجى در يك كشور - حالا سوريه يا غير سوريه - جز آتش‌افروزى و جنگ‌طلبى هيچ معناى ديگرى ندارد، نفرت ملتها را نسبت به اينها زياد ميكند، اينها را در منطقه باز هم بدنامتر از گذشته ميكند، به علاوه كه اصلا هيچ آينده‌ى روشنى هم وجود ندارد، يعنى واقعا منطقه منطقه‌اى است كه مثل انبار باروت، اگر يك جرقه‌اى آنجا از اين قبيل دست بدهد، آدم نميداند كه ابعاد اين جرقه چه خواهد شد. پیام به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز|۱۳۹۲/۰۶/۱۳ قرآن كریم در توصیف قدرتمندان مومن و در صدر وظایف آنان اقامه‌ی نماز را نام برده است: الذین ان مكناهم فی الارض اقاموا الصلاه... این وظیفه، در عمل شخصی، كیفیت بخشیدن به نماز است، و در تلاش اجتماعی، ترویج نماز و همگانی كردن آن. بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری|۱۳۹۲/۰۶/۱۴ آرمان نظام جمهورى اسلامى را ميشود در جمله‌ى كوتاه "ايجاد تمدن اسلامى" خلاصه كرد. بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری|۱۳۹۲/۰۶/۱۴ در قضيه‌ى جنگ، اينكه فرمود: جنگ تا رفع فتنه، اين حرف امام است؛ ديگران ميگفتند جنگ جنگ تا پيروزى، امام فرمود جنگ تا رفع فتنه. اين ايستادگيها بود كه پايه‌ى اين نظام را مستحكم كرد. بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری|۱۳۹۲/۰۶/۱۴ نرمش و انعطاف و مانور هنرمندانه و قهرمانانه در همه‌ى عرصه‌هاى سياسى، يك كار مطلوب و مورد قبولى است، لكن اين مانور هنرمندانه نبايستى به معناى عبور از خطوط قرمز، يا برگشتن از راهبردهاى اساسى، يا عدم توجه به آرمانها باشد؛ اينها را بايد رعايت كرد. بیانات در دیدار كارگزاران حج|۱۳۹۲/۰۶/۲۰ آن تشيعى كه از لندن و از آمريكا بخواهد براى دنيا پخش بشود، آن تشيع به درد شيعه نميخورد. بيانات در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى|۱۳۹۲/۰۶/۲۶ سپاه، پاسدار انقلاب اسلامى است؛ نميخواهم بگويم اين پاسدارى به معناى اين است كه در همه‌ى عرصه‌ها - عرصه‌ى علمى، عرصه‌ى فكرى، عرصه‌ى فرهنگى، عرصه‌ى اقتصادى - سپاه بايد بيايد پاسدارى كند؛ نه، منظورم اين نيست؛ لكن مقصود اين است كه سپاه به عنوان يك موجود زنده بايد بداند كه از چه ميخواهد پاسدارى كند؛ اين انقلاب چيست. لزومى ندارد حتماً سپاه در عرصه‌ى سياسى برود به پاسدارى بپردازد، امّا بايد عرصه‌ى سياسى را بشناسد. بيانات در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى|۱۳۹۲/۰۶/۲۶ نظام سلطه، نظام تقسيم دنيا به ظالم و به مظلوم است؛ منطق انقلاب كه منطق اسلام است، «لا تظلمون و لا تظلمون» است؛ نبايد ظلم كنيد و نبايد بگذاريد به شما ظلم بشود. بيانات در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى|۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ما مخالف حركتهاى صحيح و منطقى ديپلماسى نيستيم؛ چه در عالم ديپلماسى ، چه در عالم سياستهاى داخلى. بنده معتقد به همان چيزى هستم كه سالها پيش اسم‌گذارى شد «نرمش قهرمانانه»؛ نرمش در يك جاهايى بسيار لازم است، بسيار خوب است؛ عيبى ندارد. بيانات در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى|۱۳۹۲/۰۶/۲۶ چالش اساسى انقلاب عبارت است از اينكه انقلاب يك نظم جديدى را براى بشريت ارائه كرده. مهر ماه بیانات در مراسم تحليف و اعطاى سردوشى دانشجويان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى ايران‌|۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ما تهديدهاى مكرر و مشمئزكننده‌ى دشمنان ملت ايران را ميشنويم؛ پاسخ ما به هرگونه شرارتى عليه ملت ايران، پاسخى جدى و سخت خواهد بود. بیانات در مراسم تحليف و اعطاى سردوشى دانشجويان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى ايران‌|۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ما دولت ايالات متّحده‌ى آمريكا را دولتى غيرقابل اعتماد ميدانيم؛ دولتى خودبرتربين، دولتى غيرمنطقى و عهدشكن، دولتى سخت در پنجه‌ى تصرّف و اقتدار شبكه‌ى صهيونيسم بين‌المللى - كه به‌خاطر رعايت خواسته‌ها و منافع نامشروع شبكه‌ى صهيونيستى بين‌المللى مجبورند با رژيم غاصب و جعلى اشغال‌كننده‌ى فلسطين مماشات كنند. بیانات در مراسم تحليف و اعطاى سردوشى دانشجويان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى ايران‌|۱۳۹۲/۰۷/۱۳ به دولت آمريكا اعتمادى نداريم، به مسئولين خودمان اعتماد داريم، خوشبين هستيم، از آنها ميخواهيم كه با دقت، با ملاحظه‌ى همه‌ى جوانب گامها را درست بردارند، محكم بردارند، منافع ملى را يك لحظه به فراموشى نسپرند. بیانات در مراسم تحليف و اعطاى سردوشى دانشجويان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى ايران‌|۱۳۹۲/۰۷/۱۳ برخى از آنچه در سفر نيويورك پيش آمد، به نظر ما بجا نبود؛ لكن ما به هيئت ديپلماسى ملت عزيزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبين هستيم؛ البته به آمريكايى‌ها بدبينيم؛ به آنها هيچ اعتمادى نداريم. بیانات در دیدار شركت‌كنندگان در هفتمین همایش ملی نخبگان جوان|۱۳۹۲/۰۷/۱۷ حوادث مصر، حوادث منطقه‌ى شمال آفريقا، حوادث اين طرف، حوادث بسيار مهمّى بود؛ اين بيدار شدن ملّتها با دست‌خالى، ايستادن در مقابل تحقيرى كه غرب و بخصوص آمريكا به وسيله‌ى عُمّال خودشان بر آنها تحميل كرده بودند، حادثه‌ى بسيار بزرگى بود؛ البتّه تمام نشده؛ خيال ميكنند كه آن را سركوب كردند، به نظر ما سركوب نشده؛ يك پيچ تاريخى بود كه منطقه در حال عبور از اين پيچ تاريخى است؛ هنوز سرنوشت آن نهايى نشده بیانات در دیدار شركت‌كنندگان در هفتمین همایش ملی نخبگان جوان|۱۳۹۲/۰۷/۱۷ سياست "پيشرفت علمى با شتاب بالا" يك سياست بنيادى براى نظام است؛ مجموعه‌ى مغز متفكر دستگاه كشور به اين نتيجه رسيده است كه گذر از دشوارى‌ها، عبور از خطرگاه‌ها و لغزشگاه‌ها در ايران اسلامى، اگر به دو سه ركن و مقدمه نياز داشته باشد، يكى، پيشرفت علمى است؛ اين يك سياست بنيادى است، پیام به كنگره عظیم حج|۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ما البته تردید نداریم كه ملتهای به‌پاخاسته‌ی آن منطقه كه بیداری اسلامی را تجسم بخشیدند، باذن‌الله اجازه نخواهند داد كه عقربه‌ی زمان به عقب برگردد و دوران زمامداران فاسد و وابسته و دیكتاتور، تكرار شود. پیام به كنگره عظیم حج|۱۳۹۲/۰۷/۲۲ هر گفته و عملی كه موجب برافروختن آتش اختلاف میان مسلمانان شود و نیز اهانت به مقدسات هر یك از گروه‌های مسلمان یا تكفیر یكی از مذاهب اسلامی، خدمت به اردوگاه كفر و شرك و خیانت به اسلام و حرام شرعی است. آبان ماه بيانات در ديدار اعضاى همايش ملى «تغييرات جمعيتى و نقش آن در تحولات مختلف جامعه»|۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ما اگر چنانچه با اين شيوه‌اى كه امروز داريم حركت ميكنيم پيش برويم، در آينده‌ى نه‌چندان دور، يك كشور پيرى خواهيم بود كه علاج اين بيمارى پيرى هم درحقيقت در دسترس نيست. بيانات در ديدار دانش‌آموزان و دانشجويان|۱۳۹۲/۰۸/۱۲ هيچ‌كس نبايد اين مجموعه‌ى مذاكره‌كنندگان ما را با مجموعه‌ى شامل آمريكا - همان شش دولت، به‌اصطلاح پنج بعلاوه‌ى يك - سازش‌كار بداند؛ اين غلط است؛ اينها ماموران دولت جمهورى اسلامى ايران هستند، اينها بچه‌هاى خودمان هستند، بچه‌هاى انقلابند. بيانات در ديدار دانش‌آموزان و دانشجويان|۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ما براى مسائل اقتصادى كشور همه‌ى تلاشمان بايستى متمركز باشد بر روى مسائل داخلى؛ آن پيشرفتى، آن گشايشى ارزش دارد كه متكى باشد به قدرت درونى يك ملت. بيانات در ديدار دانش‌آموزان و دانشجويان|۱۳۹۲/۰۸/۱۲ هر ملتى به آمريكا اعتماد كرد، ضربه خورد؛ حتى آن كسانى كه دوست آمريكا بودند. بيانات در ديدار دانش‌آموزان و دانشجويان|۱۳۹۲/۰۸/۱۲ دشمنى آمريكا با ملت ايران و با جمهورى اسلامى اصلا حول محور هسته‌اى نيست؛ اين خطا است اگر خيال كنيم كه دعواى آمريكا با ما سر قضيه‌ى هسته‌اى است؛ نه، قضيه‌ى هسته‌اى بهانه است. بيانات در ديدار دانش‌آموزان و دانشجويان|۱۳۹۲/۰۸/۱۲ مذاكره در موضوعات خاص اشكالى ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبين نيستم به مذاكره، لكن ميخواهند مذاكره كنند، بكنند؛ ما هم به اذن‌الله ضررى نميكنيم. بیانات در ديدار اعضاى ستاد مركزى هيئت رزمندگان اسلام‌|۱۳۹۲/۰۸/۲۰ هيئتها نميتوانند سكولار باشند؛ هيئت امام حسين سكولار ما نداريم. هركس علاقه‌‌مند به امام حسين است، يعنى علاقه‌‌مند به اسلام سياسى، اسلام مجاهد، اسلام مقاتله، اسلام خون دادن و اسلام جان دادن است؛ معناى اعتقاد به امام حسين اين است. بیانات در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر كشور|۱۳۹۲/۰۸/۲۹ گاهى شنيده ميشود دشمنان ملت ايران، از جمله از دهان نحس نجس سگ هار منطقه در رژيم صهيونيستى، چانه ميجنبانند كه ايران تهديد همه‌ى جهان است؛ نه، اين سخن دشمن و درست نقطه‌ى مقابل ممشاى اسلامى است. بیانات در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر كشور|۱۳۹۲/۰۸/۲۹ رفتار يكايك عزيزان بسيجى، شما جوانها، شما عناصر پاك، شما دلهاى پاكيزه و روشن، رفتار يكايك شما با آحاد مردم بايد جورى باشد كه بگويند اينها پرورش‌يافتگان نظام اسلامى‌اند؛ مايه‌ى جلب محبت، مايه‌ى جلب احترام براى نظام و جمهورى اسلامى. بیانات در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر كشور|۱۳۹۲/۰۸/۲۹ برخورد ملت ايران با متعرض، برخورد پشيمان‌كننده‌اى است؛ آنچنان سيلى‌اى به متعرض خواهد زد كه هرگز فراموش نكند.   آذر ماه پاسخ به نامه رئیس‌جمهور در خصوص روند مذاكرات هسته‌ای|۱۳۹۲/۰۹/۰۳ دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشكر از هیئت مذاكرات هسته‌ئی و دیگر دست‌اندركاران است و میتواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد. بيانات در ديدار اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى|۱۳۹۲/۰۹/۱۹ من خيلى نگران زبان فارسى‌ام؛ خيلى نگرانم. سالها پيش ما در اين زمينه كار كرديم، اقدام كرديم، جمع كرديم كسانى را دور هم بنشينند. من ميبينم كار درستى در اين زمينه انجام نميگيرد و تهاجم به زبان زياد است. همين‌طور دارند اصطلاحات خارجى [به‌كار ميبرند]. ننگش ميكند كسى كه فلان تعبير فرنگى را به كار نبرد و به جايش يك تعبير فارسى يا عربى به كار ببرد؛ ننگشان ميكند. بيانات در ديدار اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى|۱۳۹۲/۰۹/۱۹ همه چيز مترتب بر فرهنگ است. فرهنگ حاشيه و ذيل اقتصاد نيست، حاشيه و ذيل سياست نيست، اقتصاد و سياست حاشيه و ذيل بر فرهنگند. بيانات در ديدار اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى|۱۳۹۲/۰۹/۱۹ مسئله‌ى جمعيت را جدى بگيريد؛ جمعيت جوان كشور دارد كاهش پيدا ميكند. يك جايى خواهيم رسيد كه ديگر قابل علاج نيست. بيانات در ديدار اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى|۱۳۹۲/۰۹/۱۹ دولت دينى با دين دولتى هيچ فرقى ندارد. دولت جزو مردم است؛ دين دولتى يعنى دين مردمى؛ همان دينى كه مردم دارند، دولت هم همان دين را دارد. دولت، وظيفه براى ترويج بيشتر [دين] دارد. بيانات در ديدار اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى|۱۳۹۲/۰۹/۱۹ در مقابل فرهنگ مهاجم، بدترين كار، انفعال است؛ زشت‌ترين كار، انفعال است؛ خسارت‌بارترين كار، انفعال است. فرهنگ مهاجم نبايد ما را منفعل بكند. بيانات در ديدار اعضاى ستاد برگزارى بزرگداشت سرداران و ده هزار شهيد استان مازندران|۱۳۹۲/۰۹/۲۵ مسئله‌ى دفاع مقدّس علاوه بر اينكه يك آزمون بزرگى بود براى ملّت ايران، آزمونى هم بود براى بُروز استعدادها... دفاع مقدّس وسيله‌اى شد براى اينكه استعدادهاى مكنون در انسانها، به شكل عجيبى بُروز كند. دی ماه بيانات در ديدار مردم قم|۱۳۹۲/۱۰/۱۹ ما كه اين همه در باب قضيه‌ى حوادث نه دى روى بصيرت تكيه كرديم و بعضى‌ها خوششان نيامد، به خاطر اين است؛ اگر بصيرت نبود، همان ايمان ممكن است انسان را به بيراهه بكشاند. بيانات در ديدار مردم قم|۱۳۹۲/۱۰/۱۹ يكى از بركات همين مذاكرات اخير اين بود كه دشمنى آمريكايى‌ها و مسئولين دولت ايالات متحده‌ى آمريكا با ايران و ايرانى، با اسلام و مسلمين آشكار شد، براى همه مدلل شد، همه اين را فهميدند. بيانات در ديدار مردم قم|۱۳۹۲/۱۰/۱۹ بنده توصيّه‌ام هميشه به مسئولين محترم اين است كه براى رفع مشكلات كشور به نيروى درونى اين كشور توجّه كنند؛ چشم به بيرون نبايد دوخت؛ البتّه مسائل بيرون را بايد حل كرد، در اين شكّى نيست... منتها اميد ما بايستى به پشتيبانى و كمك الهى و به نيروى داخلى ملت و كشور باشد؛ اين است كه كشور را بيمه ميكند. بيانات در ديدار مردم قم|۱۳۹۲/۱۰/۱۹ خيال ميكنند كه به‌خاطر فشار تحريم و محاصره‌ى اقتصادى، ملت دستهايش را در مقابل آنها بالا برده و تسليم شده؛ نه آقا، اشتباه ميكنيد. اين ملت، ملتى كه دستهايش را به علامت تسليم بالا ببرد نيست. بيانات در ديدار مردم قم|۱۳۹۲/۱۰/۱۹ نظام جمهورى اسلامى درباره‌ى موضوعات خاصى كه مصلحت بداند، با اين شيطان[آمریكا] براى رفع شر او و براى حل مشكل، مذاكره ميكند؛ معناى اين آن نيست كه اين ملت مستاصل شده است. دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رهبر انقلاب‌|۱۳۹۲/۱۰/۲۳ رمز موفقیت مدیریت جهادی است. اگر مدیریت جهادی یا همان كار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاكم باشد، مشكلات كشور، در شرایط كنونیِ فشارهای خباثت آمیزِ قدرتهای جهانی و در شرایط دیگر، قابل حل است و كشور حركت رو به جلو را ادامه خواهد داد. بيانات در ديدار مسئولان نظام و ميهمانان كنفرانس وحدت اسلامى‌|۱۳۹۲/۱۰/۲۹ وجود اين جريانهاى تكفيرى كه در دنياى اسلام به‌وجود آمدند، براى استكبار، براى دشمنان جهان اسلام يك مژده است. بيانات در ديدار مسئولان نظام و ميهمانان كنفرانس وحدت اسلامى‌|۱۳۹۲/۱۰/۲۹ وحدت به معناى تكيه‌ى بر مشتركات است. ما مشتركات زيادى داريم؛ ميان مسلمانان، مشتركات بيش از موارد اختلافى است؛ روى مشتركات بايد تكيه كنند. بيانات در ديدار مسئولان نظام و ميهمانان كنفرانس وحدت اسلامى‌|۱۳۹۲/۱۰/۲۹ نخبگان سياسى هم بايد بدانند عزت و شرف آنها با تكيه‌ى به مردم و آحاد ملتها است، نه با تكيه‌ى به بيگانگان.   بهمن ماه بیانات در دیدار فرماندهان و كاركنان نیروی هوایی ارتش|۱۳۹۲/۱۱/۱۹ راز ماندگارى نظام جمهورى اسلامى بر ريل انقلاب و بر خطوط اصلى امام بزرگوار، صراحت بوده است؛ هيچ نبايستى اين شفافيت را، اين صراحت را از دست داد. در مقابل مخالفان، در مقابل دوستان، در مقابل دشمنان، مواضع جمهورى اسلامى بايد مواضع شفافى باشد. بیانات در دیدار فرماندهان و كاركنان نیروی هوایی ارتش|۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ملّت ايران اين مذاكرات را زير نظر داشته باشند؛ اظهارنظرهاى بى‌ادبانه‌ى مسئولان آمريكايى را مردم ببينند، زير نظر داشته باشند، دشمن را بشناسند. بعضى‌ها ميخواهند نظر مردم را از دشمنىِ دشمن منصرف كنند؛ نه، ببينيد دشمنى را، ببينيد دورويى را. بیانات در دیدار فرماندهان و كاركنان نیروی هوایی ارتش|۱۳۹۲/۱۱/۱۹ مشكلات كشور را تنها يك چيز حل ميكند، آن هم عبارت است از نگاه به ظرفيّتهاى درونى - كه اين ظرفيّتها هم بحمداللَّه بسيار است، بى‌شمار است - و استفاده‌ى از اين ظرفيّتها به شكل حكيمانه... راه برطرف كردن مشكلات اقتصادى كشور - حالا اين بخش از مشكلات - نگاه به بيرون نيست، نگاه به برداشتن تحريم دشمن و مانند اينها نيست؛ خوشبختانه مسئولين اقتصادى كشور به اين معنا توجّه كرده‌اند. پیام شفاهی به تشكل‌های دانشجويی انقلابی|۱۳۹۲/۱۱/۲۳ شما افسران جوان جنگ نرم هستید و عرصه‌ی جنگ نرم، بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالك‌اشتروار میطلبد؛ با تمام وجود، خود را برای این عرصه آماده كنید. بيانات در ديدار مردم آذربایجان|۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ملت ایران در این راهپیمایى بیست‌ودوم بهمن به همه‌ى ما خواستند بگویند: خاطرتان جمع باشد، ملت ایران ایستاده است، در صحنه است، در مواجهه‌ى با دشمن احساس ضعف نكنید. بيانات در ديدار مردم آذربایجان|۱۳۹۲/۱۱/۲۸ يك عده سعى نكنند چهره‌ى آمريكا را بزك كنند، آرايش كنند، زشتى‌ها و وحشت‌آفرينى‌ها و خشونتها را از چهره‌ى آمريكا بزدايند در مقابل ملت ما، به‌عنوان يك دولت علاقه‌مند، انسان‌دوست معرفى كنند؛ اگر سعى هم بكنند، سعى‌شان بى‌فايده است. بيانات در ديدار مردم آذربایجان|۱۳۹۲/۱۱/۲۸ علاج مشكلات كشور پيمودن راه اقتصاد مقاومتى است؛ يعنى تكيه به درون. چشم را ندوزيم به دست ديگران؛ ما تواناييم، ما ثروتمنديم، هم ثروت انسانى داريم هم ثروتهاى زيرزمينى؛ ثروتهاى ما فوق‌العاده است.   اسفند ماه تشكیل جلسه سران قوا در حضور رهبر انقلاب|۱۳۹۲/۱۲/۰۶ اگر سیاستهای كلی اقتصاد مقاومتی، بطور جدی پیگیری و اجرا شوند، امید زیادی وجود دارد كه رونق اقتصادی و اصلاح پایه‌های اقتصادی كشور در میان‌مدت محقق و بخشی از مشكلات مردم حل شود

ویژه نامه مدافعان حرم(بخش ویژه دلسوختگان )زیارتنامه حضرت زینب(س)   بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلسَّلامُ عَلى آدَمَ صِفْوَةِ اللهِ، سلام بر آدم، برگزیده خدا. اَلسَّلامُ عَلى نُوح نَبِیِّ اللهِ، سلام برنوح، پیامبر خدا اَلسَّلامُ عَلى اِبْراهیمَ خَلیلِ اللهِ، . سلام بر ابراهیم، خلیلِ خدا. اَلسَّلامُ عَلى مُوسى کَلیمِ اللهِ، سلام بر موسى، هم سخن خدا. اَلسَّلامُ عَلى عیسى رُوحِ اللهِ، سلام برعیسى، روحِ خدا. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یـا رَسُولَ اللهِ، سلام بر تو اى رسول خدا. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یـا خَیْرَ خَلْقِ اللهِ، سلام بر تو اى بهترین خلق خدا. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یـا صَفِیَّ اللهِ، سلام بر تو اى برگزیده خدا. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یـا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللهِ خـاتَمَ النَّبِیّینَ، سلام بر تو اى محمد بن عبدالله خاتم پیامبران. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَمیرَالْمُؤْمِنینَ عَلِیَّ بْنَ اَبی طالِب سلام بر تو اى امیرمؤمنان على بن ابى طالب وَصِیَّ رَسُولِ اللهِ، وصى پیامبر خدا. اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطِمَةُ سَیِّدَةَ نِسـاءِ الْعـالَمینَ، سلام بر تو اى فاطمه سرور بانوان دنیا و آخرت اَلسَّلامُ عَلَیْکُمـا یـا سِبْطَیْ نَبِیِّ الرَّحْمَةِ، سلام بر شما اى دو نوه پیامبر رحمت وَسَیِّدَیْ شَبـابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ، و دو آقاى جوانان اهل بهشت. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یـاعَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَ الْعـابِدینَ سلام بر تو اىعلى بن الحسین، وَقُرَّةَ عَیْنِ النّـاظِرینَ، آقاى عابدان و نور دیده بینندگان. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یـا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِىّ باقِرَ العِلْمِ بَعْدَ النَّبِىِّ، سلام بر تو اى محمد بن على،شکافنده علم پس از پیامبر اَلسَّلامُ عَلَیکَ یـا جَعْفَرَبْنَ مُحَمَّد الصّـادِقَ الْبارَّ الاَْمینَ، . سلام بر تو اى جعفربن محمد راستگوى نیکوکار امین اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یـا مُوسَى بْنَ جَعْفَر الطّـاهِرَ الطُّهْرَ، . سلام بر تواى موسى بن جعفر امام پاک و پاکیزه. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یـا عَلِیَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضى، سلامبر تو اى على بن موسى الرضا پسندیده الهى. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یـا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیّ التَّقِیَّ، سلام بر تو اى محمد بن علىِّ تقى. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یـا عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّد النَّقِیَّ النّـاصِحَ الاَْمینَ، سلام بر تو اى على بن محمد نقى (اى) خیرخواه امین. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یـا حَسَنَ بْنَ عَلِیّ، اَلسَّلامُ عَلَى الْوَصِیِّ مِنْ بَعْدِهِ، سلام بر تو اى حسن بن على. سلام بر وصى پس از او.   اَللّهـُمَّ صَلِّ عَلى نُورِکَ وَسِراجِکَ وَوَلِیِّ وَلیِّکَ، خدایا!درود فرست بر نور خود و چراغ تابناکت و نماینده نماینده ات وَوَصِیِّ وَصیِّکَ، وَحُجَّتِکَ عَلى خَلْقِکَ، و وصىّ وصیت و حجت تو بر آفریدگانت.   مسئله‌ی سوریه مسئله‌ی بسیار تلخی است كه نتیجه‌ی آن، قربانی شدن مردم بی‌گناه این كشور است. جمهوری اسلامی ایران بر اساس اعتقادات و آموزه‌های دینی خود، آماده‌ی هرگونه تلاش برای حل بحران سوریه است.  اما حل بحران سوریه یك شرط طبیعی دارد كه عبارت است از جلوگیری از ارسال سلاح به گروه‌های بی‌مسئولیت داخل سوریه. وضعیت كنونی سوریه نتیجه‌ی ارسال سیل‌گونه‌ی سلاح از بیشتر مرزهای سوریه به داخل این كشور و برای گروه‌های مخالف است. وجود سلاح در دست دولت سوریه طبیعی است، زیرا دولت سوریه مانند هر دولتی ارتش دارد. حقیقت تلخ در مورد سوریه این است كه مجموعه‌ای از دولت‌ها، گروه‌های مخالف دولت سوریه را به جنگی نیابتی از طرف خودشان با دولت سوریه وادار كرده‌اند و این جنگ نیابتی، واقعیت امروز بحران سوریه است.  همین دولت‌هایی كه جنگ نیابتی را در سوریه به راه انداخته‌اند،  حادثه‌ى بيدارى اسلامى يك حادثه‌ى بسيار بزرگى است كه وجود داشت؛ على‌رغم استكبار اين حادثه به‌وجود آمد، برخلاف خواسته‌ى استكبار بود. و طبيعى است كه از آن طرف هم واكنش وجود دارد؛ امروز ما واكنش جبهه‌ى دشمن را داريم مشاهده ميكنيم، هم در شرق منطقه‌ى ما، يعنى در منطقه‌ى پاكستان و افغانستان، تا منتهااليه غرب آسيا، يعنى منطقه‌ى سوريّه و لبنان، حوادث وجود دارد. جبهه‌ى استكبار - كه خب فرد شاخص جبهه‌ى استكبار هم دولت ايالات متّحده‌ى آمريكا است - منافعى براى خودشان در منطقه تعريف كردند با نگاه استكبارى - يعنى همان نگاه استعمارى قرن نوزدهمى با شكل جديد - و به دنبال اين هستند كه همه‌ى مسائل منطقه را با توجّه به اين منافعى كه براى خود تعريف كردند، حل بكنند؛ قضيّه‌ى سوريّه هم از همين قبيل است، قضيّه‌ى بحرين هم از همين قبيل است. حضور استكبار در اين منطقه، حضور متجاوزانه  و زورگويانه و زياده‌خواهانه‌اى است كه هر مقاومتى در مقابل خودش را ميخواهد از بين ببرد؛ البتّه تا به حال بحمداللَّه نتوانستند و نخواهند توانست. کلنا عباسک یازینب زینب همان کسیست که در راه عصمتش                          عباس می دهد نخ معجر نمی دهد این روز ها که در جوار حریم پیام آوران کربلا حضرت زینب و حضرت رقیه)سلام الله علیهما  (و صحابی بزرگوار اهل بیت پیامبر جنگ و خون ریزی است متاسفانه شاهد حوادث غم انگیز و دلخراشی هستیم که نه تنها غیرت شیعه بلکه دل بشیریت را به درد آورده است .  حرامیان و فرزندان هند جگر خوار راه اجداد خودپیش گرفته و به قصد هتک حرمت خاندان نور دست به هر کاری می‌زنند و حرام خدا را حلال خود می‌پندارند . انگار امام حسین )علیه السلام(امروز این جمله را فرمودند: ان لم یکن لکم دین و کنتم لاتخافون المعاد فکونوا احراراً فی دنیاکم اگر دین ندارید و از آخرت نمی هراسید پس لااقل آزاده باشید نکند دوباره عاشورا شود و دختر علی ابن ابیطالب و صدیقه‌ی کبری وناموس کبریا به اسارت رود نکند دوباره مجلس شراب و جسارت بر پا شود و دوباره ما فقط روضه خوان شویم نکند حریم ریحانه شکسته و بانو بی حرم شود امشب در خیمه ها چراغ ها خاموش است و تنها حسینیان می مانند اما… امروز پس از هزار و چهارصد سال دوباره ندای هل من ناصر  ینصرنی به آسمان برخواسته و عده ای از عشاق حریم آل الله با برگزاری سلسله تجمع های مدافعان حرم دست به دست هم دلها را گره زده اند به ضریح ناموس خدا اکنون راهی گشوده شده است به آسمان ، به زمین کربلا ، به رویای حرم  حضرت زینب(سلام الله علیها) شما نیز با پیوستن به جمع فدائیان حریم ولایت ، ندای حق را لبیک گویید از زمان شروع جسارت های دشمنان این تجمع ها با شعار کلنا عباسک یا زینب ( لوگو ) شکل گرفته که بازتاب های رسانه ای خوبی در خارج از کشور را به دنبال داشته است اما با پیشروی دشمنان و ادامه به هتک حرمت ها ما بر آن شدیم تا با همکاری دیگر دوستان آن حضرت قدمی بزرگتر در دفاع و سیلی محکمتر بر صورت دشمنان خدا بزنیم تا دیگر خیال باطل نکنند قال الله تعالی :وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ  و هر چه در توان دارید از نیرو و اسبهاى آماده بسیج کنید تا با این [تدارکات] دشمن خدا و دشمن خودتان و [دشمنان] دیگرى را جز ایشان که شما نمى‏شناسیدشان و خدا آنان را مى‏شناسد بترسانید و هر چیزى در راه خدا خرج کنید پاداشش به خود شما بازگردانیده مى‏شود و بر شما ستم نخواهد رفت(انفال/۶۰) کلنا عباسک یا زینب فی جوار حاملة رسالة الولاء وبطلة کربلاء والناطق الرسمی باسم الطف السیدة زینب علیها السلام والسیدة رقیة علیها السلام والصحابی الجلیل لأهل البیت علیهم السلام نشهد هذه الأیام معارک ودم یراق  للأسف،،  تترک هذه الأحداث جرحاً غائراً وعمیقاً فی قلوب الشیعة ، لا بل تؤجج مشاعر البشریة جمعاء فأحفاد هند أکلة الأکباد ساروا على ذات النهج الذی اتبعه أجدادهم سابقا واتبعوا اثر خُطاهم  بغیة هتک حرمة ال النور ولم یترکوا موبقة إلاو فعلوها معتقدین وفق منهجهم العقیم بأن حرام الله حلالهم وکأننا نسمع  الإمام الحُسین یردد الیوم من جدید : أن لم یکن لکم دین وکنتم لا تخافون المعاد فکونوا أحرارا فی دنیاکم عسى أن لا تکرر عاشوراء فتؤسر بنت المرتضى علی ابن أبی طالب والصدیقة الکبرى وناموس الکبریاء عسى ان لا یقام من جدید مجلس المجون والتطاول على حرم النبی وأن لا نعود ناعین باکین عسى أن لا تندس حرمة الریحانة فتصبح السیدة بلا حرم اللیلة فی الخیام، الأضواء قد أفلت ولم یبقى إلا الحسینیون ، لکن … الیوم وبعد مضی ألف وأربعمائة عام  عاد النداء وعرج إلى السماء ( هل من ناصر ینصرنی ) فئة من عشاق  ثرى حریم الله تجمعوا لإحیاء الذکر العطر لإل البیت ولإعلان وقوفهم صفا ً واحداً وقلباً خاشعاً یداً بید للدفاع عن حرمة حرم ناموس الله هاهنا مُدَ سلمٌ نحو السماء نحو ارض کربلاء نحو بریق الحرم انتم أیضا بانضمامکم إلى تجمع المدافعین عن حرم الولایة اهتفوا لنداء الحق  بلبیک مُنذ بدء تطاول الأعداء ، رفعت هذه التجمعات  صوتاً تبلور شعاراً مثَلنا فکان وکنا،کلنا عباسک یا زینب فانعکس أثیره خیر صدى فی العالم وحینما واصل الأعداء  هتک الحرمات قررنا وبتعاون سائر محبی مولاتنا زینب علیها السلام أن نخطوا بخطوات أکثر ثباتا ً وعزیمة فنسدد صفعة لوجوه أعداء الله لیکفوا عن أوهامهم الواهیة قال الله تعالى : وأعدوا لهم مااستطعتم من قوة ومن رباط الخیل ترهبون به عدو الله وعدوکم واخرین من دونهم لاتعلمونهم الله یعلمهم وماتنفقوا  من شیء فی سبیل الله یوف الیکم وانتم لاتظلمون. Zainab, we all are your Abbas Zainab is the one who sacrifices Abbas for her chastity but she doesn’t lose her Hijab Nowadays there is a war and bloodshed going on near the shrines of the Karbala messengers Hazrate Zainab, Roghayah and the Prophet’s companions. Unfortunately we are witnessing tragic and horrible events which not only has saddened the Shias but the whole world. Bandits and the descendant of Hind, the liver eater, are following their ancestors’ customs and are doing everything to disgrace the family of Noor (light) and they think whatever God makes prohibit is allowed (lawful) for them. It seems as if it was just yesterday that Imam Hussein said: If you do not have any religion, then at least be free. God forbid that another day like Ashoora will take place when Ali-ibn-Abu Taleb and Seddighe the family of the pure are taken into captivity. God forbid the scene of wine and insolence again and as we are just mourners again. God forbid breaking into the sanctuary of the holy family and leaving the lady without a sanctuary. Tonight, they switched off the light among tents and only Hussein’s followers will remain but… Today after one thousand and four hundred years, once again you can hear the calling of “is there any helpers to help me”,  which is coming from heaven and some of the lovers of Ahl-al-Bait, connect their heart to the shrine of God’s honor by gathering and defending the shrine hand in hand. Now a path is inaugurated towards heaven, towards Karbala, towards the dream of Zainab’s shrine. You can say Labbaik to God’s calling by joining devotees who are ready to sacrifice their lives to protect the sanctuary of Velayat. Since the beginning of the insolence by the enemies, these gatherings formed by the motto:” we all are your Abbas, Zainab” which was reflected well in some of the media abroad.  However, due to my enemies’ resumption and continuance of indignities, we decided to take a bigger step in protecting Zainab, by cooperating with our friends.  And we must slap God’s enemies on their faces so hard in a way they will never be able to think vainly again. And prepare against them whatever you are able of power and of steeds of war by which you may terrify the enemy of Allah and your enemy and others besides them whom you do not know [but] whom Allah knows. And whatever you spend in the cause of Allah will be fully repaid to you, and you will not be wronged.  

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مرتضی در تاریخ 1393/02/10 و 20:30 دقیقه ارسال شده است

فدایی داری


کد امنیتی رفرش
سایت

درباره ما
Profile Pic
خادم شما- شهدا را یاد کنیم با یک صلوات. امام زمان را از یاد نبرید. همواره به فکر امام زمان باشید. همواره در راه اسلام باشید و برای تحقق بخشیدن به آرمان اسلام بکوشید و به قدرت الهی توجه داشته باشید که بالاتر و با عظمت تر از تمام قدرت هاست. هیچ وقت قدرت خدا را از یاد نبرید و سعی کنید هیت بیت الرقه خادم شـــما
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از وب سایت ما راضی هستید
    تبلیغات

        

    جواد مقدم                          

    آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 113
  • بازدید کلی : 3,835
  • کدهای اختصاصی
    تماس با ما

    پشتیبانی

    حدیث

    تصویر ثابت

    تصویر ثابت

    تصویر ثابت